|
Дата розміщення: 22.04.2020
IX. Опис бізнесу
Зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів |
Товариство має наступну організаційну структуру: Інтернет - магазин Kerama Expert Комерційний відділ Магазин №1 м.Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 1А Магазин №2 м.Харків, пр-т Московський, 259 Оптовий відділ (Дилери) Офіс м. Слов'янськ: Директор, Головний бухгалтер,Інженер з охорони праці, Провідний бухгалтер, Бухгалтер, Консультант з економічних питань, Діловод, Інспектор з кадрів. Склад м.Слов'янськ Шоу рум Kyiv Novus В органiзацiйну структуру товариства входять магазини з продажу плитки та супутнiх матерiалiв, що знаходиться в різних містах. Дочiрнiх пiдприїмств, фiлiй та представництв Товариство не маї. За звiтнiй перiод змiн в органiзацiйнiй структурi не було. |
Cередньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента |
У 2019 роцi середньооблiкова чисельнiсть працiвникiв складає - 31 осіба, середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб) - 1особа, чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб) - 1 осіба. У 2018 роцi середньооблiкова чисельнiсть працiвникiв складала 32особи. Середньооблiкова чисельнiсть працiвникiв у 2019роцi у порiвняннi з 2018роком зменшилась/збільшилась на 1 особу. Фонд оплати працi за 2019рiк склав - 5184.5 тис.грн., а у 2018роцi фонд оплати працi склав - 4992.6 тис. грн. У порiвняннi з 2018 р. фонд оплати працi у 2019 роцi збільшился на -191.9 тис.грн. Кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації працівників операційним потребам емітента полягає в належній і своєчасній оплаті праці працівників, наданні їм соціальних і матеріальних пільг, що зацікавить персонал в підвищенні рівня його знань та кваліфікації. |
Належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання |
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КЕРАМА ЕКСПЕРТ" не належить до будь-яких об'єднань підприємств. |
Спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності |
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КЕРАМА ЕКСПЕРТ" не веде спільної діяльністі з іншими організаціями, підприємствами, установами. |
Будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій |
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КЕРАМА ЕКСПЕРТ" не отримувало пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб протягом звітного періоду. |
Опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо) |
Наказ вiд 03.01.2018 р. № 01-ФІН "Про органiзацiю бухгалтерського облiку й облiкової полiтики пiдприємства" на виконання вимог Закону України вiд 16 липня 1999 року № 996-XIV "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi", нацiональних Положень (стандартiв) бухгалтерського облiку, керуючись принципом послiдовностi ведення бухгалтерського облiку, з метою забезпечення єдиних (постiйних) принципiв, методiв, процедур при вiдображеннi поточних операцiй в облiку та складаннi фiнансової звiтностi у 2018 роцi, в товариствi запроваджено наступну облiкову полiтику: Бухгалтерський облік здійснюється бухгалтерією на чолі з головним бухгалтером. Посада головного бухгалтера входить до штатного розкладу підприємства. Головний бухгалтер забезпечує дотримання вимог, передбачених Законом про бух. облік, зокрема п.7 ст.8, та іншими законодавчими та нормативними документами з питань організації і ведення бухгалтерського та податкового обліку. Відповідальність за ведення податкового обліку, правильність і своєчасність складання і подання податкової звітності несе головний бухгалтер згідно з чинним законодавством. Обов'язок ведення управлінського обліку та складання управлінської звітності на Підприємстві покладається на головний бухгалтера. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Господарські операції відображаються в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи. Інвентаризація. Проводиться інвентаризація активів і зобов'язань відповідно до ст. 10 Закону про бух. облік та інших нормативних документів, зокрема Інструкції з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 р. N 69. Склад постійно діючої інвентаризаційної комісії встановлюється Наказом керівника. Оцінка Створиена оціночна комісія для проведення приймання, списання, оцінки активів і зобов'язань. У разі необхідності для проведення оцінки окремих об'єктів активів залучаються спеціалізовані оціночні фірми. Податковий облік Податковий облік ведеться згідно із законодавством України. Накопичення даних про витрати і доходи для цілей обчислення оподатковуваного прибутку здійснюється у бухгалтерській програмі на підставі первинних облікових документів, що фіксують здійснення господарських операцій. Бухгалтерський облік Бухгалтерський облік на Підприємстві ведеться згідно із Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-ХІV (далі - Закон про бух. облік), та затвердженими Міністерством Фінансів України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (далі - П(С)БО). Облікова політика підприємства будується з використанням наступних принципів бухгалтерського обліку і фінансової звітності: - автономність; - обачність (обережність); - повне висвітлення (відображення); - послідовність; - безперервність; - нарахування і відповідність доходів і витрат; - превалювання (перевага) сутності над формою; - історична (фактична) собівартість; - єдиний грошовий вимірник; - періодичність. При складанні фінансових звітів визначається величина суттєвості статті в розмірі 1 тис. грн. Використовувється на Підприємстві автоматизовану форму ведення обліку із застосуванням бухгалтерської програми "1С:Підприємство". Основні засоби Для цілей бухгалтерського обліку основні засоби класифікувати за такими групами: 1. Основні засоби 1.1. Земельні ділянки. 1.2. Капітальні витрати на поліпшення земель. 1.3. Будинки, споруди та передавальні пристрої. 1.4. Машини та обладнання. 1.5. Транспортні засоби. 1.6. Інструменти, прилади, інвентар (меблі). 1.7. Інші основні засоби. 2. Інші необоротні матеріальні активи 2.1. Малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА). 2.2. Інвентарна тара. 2.3. Інші необоротні матеріальні активи. 3. Незавершені капітальні інвестиції До основних засобів відносяться матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) та вартість яких перевищує 6000 гривень. До складу малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) відносити матеріальні цінності, що призначаються для використання у господарській діяльності протягом періоду, який більше одного року з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких не перевищує 6000 гривень. Об'єкт основних засобів визнається активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди від його використання та вартість його може бути достовірно визначена. Придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів. Амортизація основних засобів та інших необоротних матеріальних активів здійснюється прямолінійним методом із застосуванням строків, встановлених для груп основних засобів, зокрема: - капітальні витрати на поліпшення земель -15 років. - будівлі - 20 років. - споруди - 15 років. - передавальні пристрої - 10 років. - машини та обладнання - 5 років, з них електронно-обчислювальні машини, інші машини для автоматичного оброблення інформації, пов'язані з ними засоби зчитування або друку інформації, пов'язані з ними комп'ютерні програми (крім програм, витрати на придбання яких визнаються роялті, та/або програм, які визнаються нематеріальним активом), інші інформаційні системи, комутатори, маршрутизатори, модулі, модеми, джерела безперебійного живлення та засоби їх підключення до телекомунікаційних мереж, телефони (в тому числі стільникові), мікрофони і рації, вартість яких перевищує 6000 гривень - 2 роки; - транспортні засоби - 5 років; - інструменти, прилади, інвентар (меблі) - 4 роки; - інші основні засоби - 12 років; - інші необоротні матеріальні активи (крім бібліотечних фондів і МНМА) - 12 років. Ліквідаційну вартість об'єктів основних засобів не розраховувати і з метою амортизації прийняти рівною нулю. Амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) і бібліотечних фондів нараховується в першому місяці використання об'єкта у розмірі 100 відсотків його вартості. Підприємство може переоцінювати об'єкт основних засобів, якщо залишкова вартість цього об'єкта суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу. У разі переоцінки об'єкта основних засобів на ту саму дату здійснюється переоцінка всіх об'єктів групи основних засобів, до якої належить цей об'єкт. Переоцінка основних засобів тієї групи, об'єкти якої вже зазнали переоцінки, надалі має проводитися з такою регулярністю, щоб їх залишкова вартість на дату балансу суттєво не відрізнялася від справедливої вартості. Якщо у первинних документах, якими оформлюється придбання (виготовлення) основних засобів чи введення їх в експлуатацію безпосередньо не зазначається мета використання основного засобу (виробниче чи невиробниче використання), її визначає керівництво підприємства, виходячи з сутності придбаного основного засобу. Облік основних засобів здійснювати на рахунку 10 "Основні засоби". Нематеріальні активи Облік нематеріальних активів вести групам нематеріальних активів. Придбаний або отриманий нематеріальний актив відображати в балансі, якщо існує імовірність одержання майбутніх економічних вигод, пов'язаних з його використанням, та його вартість може бути достовірно визначена. Нематеріальний актив, отриманий в результаті розробки, слід відображати в балансі за умов, якщо підприємство має: - намір, технічну можливість та ресурси для доведення нематеріального активу до стану, у якому він придатний для реалізації або використання; - можливість отримання майбутніх економічних вигод від реалізації або використання нематеріального активу; - інформацію для достовірного визначення витрат, пов'язаних з розробкою нематеріального активу. Придбані (створені) нематеріальні активи зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Нарахування амортизації нематеріальних активів здійснюється протягом строку їх корисного використання та відповідно до правовстановлюючого документу. Строк корисного використання встановлюється окремо для кожної групи нематеріальних активів. При визначенні строку корисного використання об'єкта нематеріальних активів слід ураховувати: - строки корисного використання подібних активів; - моральний знос, що передбачається; - правові або інші подібні обмеження щодо строків його використання та інші фактори. Амортизація нематеріального активу нараховується із застосуванням прямолінійного методу. Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому нематеріальний актив став придатним для використання. Суму нарахованої амортизації підприємства відображають збільшенням суми витрат підприємства і накопиченої амортизації нематеріальних активів. Нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття нематеріального активу. Термін корисного використання нематеріального активу та метод його амортизації переглядаються в кінці звітного року, якщо в наступному періоді очікуються зміни строку корисного використання активу або зміни умов отримання майбутніх економічних вигод. Амортизація нематеріального активу нараховується, виходячи з нового методу нарахування амортизації і строку використання, починаючи з місяця, наступного за місяцем змін. Облік нематеріальних активів здійснювати на рахунку 12 "Нематеріальні активи". Запаси Одиницею бухгалтерського обліку запасів визнається їх найменування. Запаси визнаються активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена. Собівартість запасу формується з первісної вартості та додаткових витрат пов'язаних з доставкою товарів до центрального складу. Собівартість запасу в управлінському та бухгалтерському обліку повинна бути однаковою. Стратегія вибуття запасу: спочатку власні товари потім товари , які знаходяться на комісії. При відпуску запасів у виробництво, продажу чи іншому вибутті їх оцінку здійснювати по методу ФІФО. Вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу із нарахуванням зносу в розмірі 100% при передачі їх в експлуатацію) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними матеріально-відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання (до моменту їх повної ліквідації, списання з балансу). Малоцінні і швидкозношувані предмети вартістю до 100 грн. за одиницю при передачі їх в експлуатацію за балансом не враховуються (окрім приладів обліку та спецодягу). Облік запасів на складах здійснювати на субрахунку 281 "Товари на складах" та 2813 "Товари на відповідальному зберіганні", облік запасів у роздрібній мережі здійснювати на субрахунку 289 "Товари у торгівлі". Дебіторська заборгованість Дебіторську заборгованість визнавати активом, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигод і її можливо достовірно визначити. В балансі дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги, визнавати по чистій вартості, що дорівнює сумі дебіторської заборгованості за вирахуванням резерву сумнівних боргів. Величина сумнівних боргів визначається, виходячи з платоспроможності окремих дебіторів, питомої ваги безнадійних боргів у чистому доході від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг на умовах наступної оплати або на основі класифікації дебіторської заборгованості. Визначена на основі класифікації дебіторської заборгованості величина сумнівних боргів на дату балансу становить залишок резерву сумнівних боргів на ту саму дату. Залишок резерву сумнівних боргів на дату балансу не може бути більшим, ніж сума дебіторської заборгованості на ту саму дату. Класифікація дебіторської заборгованості здійснюється групуванням дебіторської заборгованості за строками її непогашення із встановленням коефіцієнта сумнівності для кожної групи. Коефіцієнт сумнівності встановлюється підприємством, виходячи з фактичної суми безнадійної дебіторської заборгованості за попередні звітні періоди. Коефіцієнт сумнівності, зростає зі збільшенням строків непогашення дебіторської заборгованості. Величина резерву сумнівних боргів визначається як сума добутків поточної дебіторської заборгованості відповідної групи та коефіцієнта сумнівності відповідної групи. Нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат. Виключення безнадійної дебіторської заборгованості з активів здійснюється з одночасним зменшенням величини резерву сумнівних боргів. У разі недостатності суми нарахованого резерву сумнівних боргів безнадійна дебіторська заборгованість списується з активів на інші операційні витрати. Сума відшкодування раніше списаної безнадійної дебіторської заборгованості включається до складу інших операційних доходів. Поточна дебіторська заборгованість, щодо якої створення резерву сумнівних боргів не передбачено, у разі визнання її безнадійною списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат. Частина довгострокової дебіторської заборгованості, яка підлягає погашенню протягом дванадцяти місяців з дати балансу, відображається на ту саму дату в складі поточної дебіторської заборгованості. Довгострокова дебіторська заборгованість, на яку нараховуються проценти, відображається в балансі за їхньою теперішньою вартістю. Визначення теперішньої вартості залежить від виду заборгованості та умов її погашення. На рахунку 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками" вести узагальнення інформації про розрахунки з покупцями та замовниками за відвантажену продукцію, товари, виконані роботи й послуги, крім заборгованості, яка забезпечена векселем. За дебетом рахунку 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками" відображати продажну вартість реалізованої продукції, товарів, виконаних робіт, наданих послуг (у тому числі на виконання бартерних контрактів), яка включає податок на додану вартість, акцизи та інші податки, збори (обов'язкові платежі), що підлягають перерахуванню до бюджетів та позабюджетних фондів та включені у вартість реалізації, за кредитом - суму платежів, які надійшли на рахунки підприємства в банківських установах, у касу, та інші види розрахунків. Сальдо рахунку повинно відображати заборгованість покупців та замовників за одержані товари (роботи, послуги). Аналітичний облік розрахунків з покупцями та замовниками вести за кожним покупцем та замовником. Зобов'язання Зобов'язання (обов'язок чи відповідальність діяти певним чином) визнавати лише тоді, коли актив отриманий, або коли підприємство має безвідмовну угоду придбати актив. Зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення. Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду. Зобов'язання, на яке нараховуються відсотки та яке підлягає погашенню протягом дванадцяти місяців з дати балансу, слід розглядати як довгострокове зобов'язання, якщо первісний термін погашення був більше ніж дванадцять місяців та до затвердження фінансової звітності існує угода про переоформлення цього зобов'язання на довгострокове. Довгострокове зобов'язання за кредитною угодою (якщо угода передбачає погашення зобов'язання на вимогу кредитора (позикодавця) у разі порушення певних умов, пов'язаних з фінансовим станом позичальника), умови якої порушені, вважається довгостроковим, якщо: - позикодавець до затвердження фінансової звітності погодився не вимагати погашення зобов'язання внаслідок порушення; - не очікується виникнення подальших порушень кредитної угоди протягом дванадцяти місяців з дати балансу. Довгострокові зобов'язання, на які нараховуються відсотки, відображаються в балансі за їх теперішньою вартістю. Визначення теперішньої вартості залежить від умов та виду зобов'язання. Поточні зобов'язання відображаються в балансі за сумою погашення. Забезпечення (резерви) на оплату майбутніх відпусток працівників, на додаткове пенсійне забезпечення, на виконання гарантійних зобов'язань, на реструктуризацію, на виконання зобов'язань за обтяжливими контрактами не створювати. На субрахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" вести облік розрахунків з постачальниками за одержані товарно-матеріальні цінності, виконанні роботи і надані послуги. За кредитом рахунку 631 "Розрахунки з постачальниками" відображати заборгованість за одержані від постачальників товарно-матеріальні цінності, прийняті роботи, послуги, за дебетом - її погашення, списання тощо. Аналітичний облік ведеться окремо за кожним постачальником в розрізі договорів, кожного документа (рахунку) на сплату. На рахунку 50 "Довгострокові позики" вести облік розрахунків за довгостроковими позиками банків та іншими залученими позиковими коштами у інших осіб, які не є поточним зобов'язанням. Аналітичний облік ведеться за позикодавцями (банками) в розрізі кожного кредиту (позики) окремо та строками погашення кредиту (позик). На субрахунку 684 "Розрахунки за нарахованими відсотками" вести облік нарахованих відсотків за використання грошових коштів, а на субрахунку 951 "Відсотки за кредит" - облік витрат, пов'язаних з нарахуванням і сплатою відсотків за користування кредитами банків. Інші активи та зобов'язання До "Витрат майбутніх періодів" відносити раніше сплачені суми за підписку періодичних видань, рекламні послуги та суми страхових платежів, вартість строкових ліцензій та інших спеціальних дозволів, а також всі інші витрати, що стосуються наступного облікового періоду. До складу "Доходів майбутніх періодів" включати суми доходів, нарахованих на протязі поточного чи попередніх звітних періодів, які будуть визначені в наступних звітних періодах. За дебетом рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів" відображати накопичення витрат майбутніх періодів, за кредитом - їх списання (розподіл) та включення до складу витрат звітного періоду. Аналітичний облік витрат майбутніх періодів вести за їх видами. Оцінку ступеня завершеності операції з надання послуг (виконання робіт) здійснювати шляхом вивчення виконаної роботи, при цьому в бухгалтерському обліку доходи відображати у звітному періоді підписання акта про надані послуги (виконані роботи). Товари, передані на комісію, не вважати реалізованими при передачі комісіонеру, тому ці операції не вважати доходами. Витрати не пов'язані з операційною діяльністю, які не включаються в собівартість реалізованих товарів, є витратами звітного періоду. Класифікацію адміністративних витрат і витрат на збут здійснювати згідно з П(С)БО 16. Для узагальнення інформації про витрати підприємства за елементами застосовувати бухгалтерські рахунки класу 9 Плану рахунків. По кожному контрагенту вести облік у розрізі договорів (рахунків). Оцінку активів або зобов'язань в операціях з пов'язаними сторонами Підприємство проводить по методу балансової вартості. У проміжній фінансовій звітності відстрочені податкові активи та відстрочені податкові зобов'язання не відображувати. Тимчасові різниці з податку на прибуток відображувати тільки в річній фінансовій звітності. Нарахування податку на прибуток у фінансовій звітності відображувати у тому періоді, за який складається фінансова звітність. Подавати фінансову звітність за формами і в терміни, передбачені П(С)БО та постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. N 419. Використовувати на Підприємстві систему оплати праці: - за штатним розкладом - для усіх працівників підприємства. Включити до системи оплати праці перелік витрат на виплату основної та додаткової заробітної плати й інших видів заохочень і виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, витрати на виплату авторських винагород і виплат за виконання робіт (послуг) згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-які інші виплати у грошовій або натуральній формі, які можуть бути встановлені за домовленістю сторін. Використовувати на Підприємстві передбачені діючими законодавчими актами граничні норми добових на службові відрядження, граничну величину розрахунків готівкою, терміни подачі звіту про використання коштів, тощо. Встановити тривалість операційного циклу - до підписання актів виконаних робіт, але не більше одного календарного року. Гармонізація бухгалтерського та податкового обліку У зв'язку з набуттям чинності з 1 січня 2015 року змін до Податкового кодексу України, внесеними законами № 71-VIII від 28.12.2014 та № 72-VIII від 28.12.2014 Для цілей бухгалтерського обліку, використовувуються національні стандарти бухгалтерського обліку, що введені в дію згідно з чинним законодавством. Первісну вартість основних засобів збільшувати на суму витрат,що збільшують очікувані економічні вигоди від використання такого активу Витрати, що підтримують об'єкт основного засобу у робочому стані відносити до витрат періоду , у якому такі витрати понесені Нарахування амортизації здійснювати з урахуванням мінімально допустимих строків корисного використання основних засобів, встановлених податковим законодавством. |
Основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків у загальному обсязі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; |
Компанiя "Керама Експерт" пропонує своїм клiєнтам найширший асортимент керамiчних виробiв, представлених кращими брендами Європи та Свiту. Навiть самий вимогливий клiєнт зможе знайти в наших каталогах вiдповiдний своєму смаку товар. Сучаснi i класичнi колекцiї провiдних брендiв, краса дизайнерського мислення, допоможуть втiлити Вашi мрiї в реальнiсть. Чудовi художнi елементи i традицiйнi орнаменти зроблять Ваш будинок або офiс сучасним i неповторним. У колекцiях представлена ??плитка для будь-якого типу примiщень, а саме: - Плитка для ванної - Для кухнi - Для оздоблення стiн - Для пiдлогового покриття - Для зовнiшнього застосування (у дворах, на фасадах будiвель, мозаїка для басейнiв). Багаторiчний досвiд i професiоналiзм наших спiвробiтникiв забезпечить Вам якiсний сервiс i допоможе визначитися з самим непростим вибором. Чiтко налагоджений механiзм логiстики дозволяє доставляти продукцiю у всi точки України в мiнiмальнi термiни. Ефективнiсть дiяльностi пiдприємства напряму залежить вiд стану та розвитку будiвельної галузi України та платоспроможностi населення України. Також, дiяльнiсть пiдприємства знаходиться пiд впливом сезонностi потреб населення в ремонтi примiщень. Основними клiєнтами є кiнцевi споживачi. Основнi ризики дiяльностi товариства пов?язанi з платоспроможнiстю покупцiв та станом i розвитком будiвельної галузi країни. Задля зменшення ризикiв товариство все робить для того, щоб бути конкурентоспроможним на ринку. Товариство знаходиться в стадiї розвитку роздрiбної мережi з продажу плитки, супутнiх матерiалiв та iнструменту. Основними постачальниками товариства є до 10 виробникiв та дистрибьютерiв керамiчної плитки, супутнiх матерiалiв та iнструменту. Роздрiбна торгiвля керамiчною плиткою, супутнiми матерiалами та iнструментом є високо-конкурентною галуззю економiки України. |
Основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, їх вартість і спосіб фінансування |
Активи на пiдприємствi згрупованi за загальноприйнятими ознаками : необоротнi та оборотнi. У складi необоротних активiв на пiдприємствi знаходяться нематеріальні активи, незавершене будiвництво, основнi засоби, iншi необоротнi активи. Незавершене будiвництво. По цiй статтi показується вартiсть незавершених капiтальних вкладень та вартiсть устаткування до монтажу. Капiтальнi вкладення -це iнвестицiї на створення нових основних засобiв ,розширювання, реконструкцiя , модернiзацiя дiючих основних засобiв виробничого та невиробничого призначення. Основнi засоби облiковуються за собiвартiстю з урахуванням всiх витрат, знижок, пiльг, що мали мiсце при придбаннi та пiдготовцi основних засобiв щодо використання за призначенням (первiсна вартiсть). У процесi використання основнi засоби зношуються. У балансi основнi засоби вiдображаються за залишковою вартiстю (з урахуванням суми зносу). Пiдприємством обрано метод нарахування амортизацiї основних засобiв - прямолінійний. Суттєве придбання (збiльшення)вартостi основних засобiв,що перевищило 10 вiдсоткiв вартостi: 2015 рiк - 19,2тис.грн.; 2016 рiк - 929,2 тис.грн.; 2017 рiк - 158,0 тис.грн.; 2018 рік - 184,8 тис.грн.; 2019 рік - 1619,5 тис.грн. Відчуження основних засобів за останні п'ять років складало за первісною вартістю: 2015 рiк - не було; 2016 рiк - не було; 2017 рiк - 21,6 тис.грн.; 2018 рік - 23,2 тис.грн.; 2019 рік - 50,7 тис.грн. У складi оборотних активiв знаходяться запаси,дебiторська заборгованiсть, грошовi кошти та їх еквiваленти. Запаси - це активи, якi утримуються для продажу за умов звичайної господарської дiяльностi; знаходяться в процесi виробництва для такого продажу або iснують у формi основних чи допомiжних матерiалiв для використання у виробничому процесi або при наданнi послуг . Товари - це вартiсть товарiв, якi придбанi пiдприємством для наступного продажу Придбання запасiв,якi б перевищували 10% вiдсоткiв активiв протягом пяти рокiв не було. Дебiторська заборгованiсть - це заборгованiсть покупцiв та замовникiв за надану їм продукцiю, товари, роботи, послуги (крiм заборгованостi, що забезпечена векселями). Дебiторська заборгованiсть вiдображається за реальною вартiстю.До складу дебiторської заборгованостi увiйшли: заборгованiсть за товари, роботи, послуги, за розрахунками з бюджетом, за авансами виданими, iнша поточна заборгованiсть, інші оборотні активи. Дебiторська заборгованiсть змiнювалась в залежностi вiд вiдвантаження товару та оплати за нього. ПрАТ "КЕРАМА ЕКСПЕРТ" не планує будь-які значні інвестиції (довгострокові або поточні фінансові інвестиції та ін.) або придбання (значне - основних засобів та інших необоротних активів), пов'язаних з господарською діяльністю, як за рахунок власних коштів так і за рахунок кредитів банку або інших джерел фінансування. |
Інформація про основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства, плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, в тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення |
Термiн користування основними засобами виробничого i невиробничого призначення вiд 1 до 20 рокiв. Групи визначаються в залежностi вiд технiчного використання з наступними сроками використання: - будiвлi - 20 рокiв; - машини та обладнання - 5 рокiв; - транспортнi засоби - 5 рокiв; - iнструменти, прилади, iнвентар - 4 роки; Умови користування основними засобами - вiдповiдно до виробничих потреб товариства. Ступiнь використання - 100%. Ступiнь використання невиробничого призначення вiдсутня, тому що основнi засоби невиробничого призначення вiдсутнi. Станом на 31.12.2019р.: - основних засобiв, щодо яких iснують передбаченi чинним законодавством обмеження права власностi- не має; - оформлених у заставу основних засобiв не має.У податковiй заставi не знаходяться. Цiлiснi майновi комплекси товариством не орендуються. Утрачених внаслiдок надзвичайних подiй у 2017 роцi основних засобiв не має. Станом на 01.01.2019р. первiсна вартiсть основних засобів, МНМА та нематеріальних активів складає 6077,4 тис.грн., сума зносу - 3853,1 тис.грн., залишкова вартiсть - 2224,3 тис.грн. Протягом звiтного року придбано основних засобiв, МНМА та нематеріальних активів на суму 2838,6 тис.грн. - - Машини та обладнання - 290,8 тис.грн. - Транспортны засоби - 786,4 тис.грн. - Інструменти, прилади, інвентар (меблі) - 460,8 тис.грн. - інші МНМА - 81,5 тис.грн. - Нематеріальні активи первісною вартістю - 1219,1 тис.грн. Вiдповiдно до п.26 П(С)БО 7 пiдприємство обрало прямолiнiйний метод нарахування амортизацiї основних засобів, НМА. Сума нарахованої протягом 2019 року амортизацiї склала 1007,6 тис.грн. , в т.ч.: НМА - 582,2 тис.грн., основних засобів - 345,5 тис.грн., МНМА - 79,9 тис.грн. Вибуття основних засобiв первісною вартістю 50,7 тис.грн., знос 47,8 тис.грн., залишковою вартістю 2,9 тис.грн., в т.ч. по групах: - Інструменти, прилади, інвентар (меблі) - первісною вартістю - 43,6 тис.грн., знос 42тис.грн., залишковою вартістю 1,6 тис.грн. - Інші основні засоби первісною вартістю - 2,8 тис.грн., знос 1,5 тис.грн., залишковою вартістю 1,3 тис.грн. - НМА первісною вартістю - 4,3 тис.грн., знос 4,3 тис.грн., залишковою вартістю 0 тис.грн. Протягом року Товариством прийняте рiшення не робити переоцiнку об'єктiв ОЗ, На балансi пiдприємства на 31.12.2019 р. враховуються основнi засоби, МНМА та НМА первiсною вартiстю 8 865,3 тис.грн. Сума накопиченої амортизацiї складає 4812,9 тис.грн. Залишкова вартiсть основних засобiв , МНМА та НМА на 31.12.2019 р. становить 4052,4 тис.грн. Переоцiнка НМА на дату балансу не здiйснювалась, оскiльки їх залишкова вартiсть не вiдрiзняється вiд справедливої вартостi на дату балансу та у вiдношеннi даних активiв не iснує активного ринку (п.19 ПБО - 8). Вiдповiдно до п.26 П(С)БО 7 пiдприємство обрало прямолiнiйний метод нарахування амортизацiї основних засобiв. Сума нарахованої протягом 2019 року амортизацiї склала 425,4 тис.грн. Ступінь зносу основних засобів: Будинки, споруди та передавальні пристрої 21,96% Машини та обладнання 70,56% Транспортні засоби 47,22% Інші основні засоби53,45% Ступiнь використання основних засобів - 100%. На балансі Товариства власні основні засоби в основному офісні меблі, компьютерне обладнання, оргтехніка, торгівельне обладнання, а також об'єкти нерухомості - Центральний Склад м. Слов'янськ, Магазин м. Краматорськ, ШОУ РУМ Керама Експерт 3D vizual. Транспортні засоби - три автомобілі - Автомобіль Renault Midlum, Автомобіль FIAT Nuovo Doblo Cargo, Автомобіль Ford Kuga. Перелік орендованих ОЗ: - приміщення торгового залу та офіс загальною площею 246,5 кв.м. за адресою: Донецька обл., м. Слов'янськ, вул. Торська, 67 - приміщення торгового центру для шоу-руму площею 281,2 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7г - приміщення площею 15,0 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7д - приміщення офісу площею 83,03 кв.м. (потім зменшилась до 5 кв.м.)" за адресою:Донецька обл., м. Слов'янськ, вул. Свободи, 5 - приміщення магазину площею 280,0 кв.м. за адресою: Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 1а - приміщення магазину площею 321,7 кв.м. (потім зменшилась 237,7 кв.м.) за адресою: м. Харків, пр. Московський, 259 - приміщення офісу площею 71,0 кв.м. за адресою: Донецька обл., м.Слов'янськ, вул. Торська, 69 - приміщення складу площею 2079,1 кв.м. за адресою: Донецька обл., м.Слов'янськ, вул. Торська, 69 - приміщення складу площею 506,91 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Бутлерова, 6 - приміщення складу площею 1 270,6 кв.м. за адресою: Донецька обл., м.Слов'янськ, вул. Заводська, 2 ПрАТ Керама експерт передав в оренду частину приміщення торгового залу площею 5 кв.м. за адресою: Донецька обл., м.Слов'янськ, вул. Торська, 67 |
Проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень |
Серед можливих факторiв ризику найбiльш суттевими є загальноекономiчнi (рiзка змiна у законодавствi у сферi оподаткування, iнфляцiя, погiршення стану розвитку будiвельної галузi країни, змiна нормативiв та правовiдносин у сферi дiяльностi товариства). Ризик лiквiдностi пов'язаний з можливою затримкою реалiзацiї товарiв на ринку. Фiнансовий ризик - це ризик, пов'язаний з нерентабiльнiстю або банкрутством. Заходи емiтента щодо зменшення ризикiв, захисту своеї дiяльностi - хеджирування- використання механiзмiв закриплення договiрних умов у стосунках партнерiв на прогнозний перiод з метою пiдстраховки обох сторiн, що домовляються, вiд негативних змiн у кон'юктурi ринку в майбутньому. На сьогоднi загрози банкрутства для компанiї не iснує, конфлiкту iнтересiв у керiвництвi компанiї немає. |
Опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента |
Обрана емiтентом полiтика фiнансування дiяльностi базується на власних обiгових коштах. Обсяг робочого капiталу оптимально забезпечує поточнi виробничi потреби емiтента. Одним iз шляхiв покращення лiквiдностi може бути збiльшення частки власних обiгових коштiв. Полiтика ПрАТ "КЕРАМА ЕКСПЕРТ" щодо фiнансування своєї дiяльностi спрямована на: безперебiйне забезпечення фiнансовими ресурсами поточної фінансово- господарської дiяльностi та контроль за рацiональним використанням фiнансових ресурсiв; своєчасне перерахування платежiв до бюджету та в Державнi цiльовi фонди, своєчаснi розрахунки з постачальниками ресурсiв, оплату працi персоналу; фiнансування технiчного переозброєння пiдприємства; досягнення максимальних економiчних та фiнансових показникiв на основi взаємовигiдного спiвробiтництва, поваги, довiри з партнерами; безперервне вдосконалення, пiдвищення ефективностi фiнансової дiяльностi пiдприємства. Обрана Товариством полiтика фiнансування дiяльностi: Фiнансування дiяльностi Товариства протягом звiтного року здiйснювалось за рахунок надходжень вiд реалiзацiї продукції. Товариство має достатньо ресурсiв, якi можна використати на погашення поточних зобов'язань, на поширення своєї дiяльностi. Грошових коштiв достатньо для погашення короткострокової заборгованостi. Товариство не достатньо забезпечене власними оборотними коштами. Для фiнансування поточної дiяльностi використовується не тільки власний капiтал, а й позиковий. Товариство має незначну залежність вiд залучених коштiв. Одним iз шляхiв покращення лiквiдностi може бути збiльшення частки власних обiгових коштiв. Протягом всієї діяльності Товариства провадження у справі про банкрутство не порушувалось, санація у відношенні Емітента не застосовувались, реорганізація не здійснювалась. |
Вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів |
Зобов'язання по всiм договорам, укладеним у 2019 роцi було виконано. Укладених але не виконаних договорiв на кiнець звiтного перiоду Товариство немає. |
Стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому) |
Емiтент плануе здiйснювати заходи, направленi на розширення кiлькостi магазинiв, перелiку клiентiв, полiпшення фiнансового стану. Iстотними факторами, якi можуть вплинути на дiяльнiсть емiтента в майбутньому, є збiльшення iнфляцiї, зростання цiн. |
Опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік |
Дослiджень та розробок у звiтному роцi Товариство не здiйснювало. |
Інша інформацію, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі, за наявності, інформація про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі |
У звiтному роцi податковими пiльгами Товариство не користувалось; викуп власних акцiй не здiйснювало; державних замовлень не мало; не входить до будь-яких об'єднань, асоцiацiй, корпорацiй, концернiв; процентних, дисконтних, цiльових облiгацiй чи iнших цiнних паперiв не випускало; обмежень на майно немає. Товариство має можливiсть сплачувати всi свої поточнi зобов'язання та поширювати свою дiяльнiсть. Товариство має достатньо ресурсiв, якi можна використати на погашення поточних зобов'язань, на поширення своєї дiяльностi. Грошових коштiв достатньо для погашення своєї короткострокової заборгованостi. Товариство забезпечене власними оборотними коштами. Для фiнансування поточної дiяльностi використовується власний капiтал. Товариство має високу маневренiсть власного капiталу.Пiд вартiстю чистих активiв акцiонерного товариства розумiється величина, яка визначається шляхом вирахування iз суми активiв, прийнятих до розрахунку, суми його зобов'язань, прийнятих до розрахунку.У звітному роцi за результатами фiнансово-господарської дiяльностi Товариство отримало чистий прибуток у розмiрi 8473,1 тис.грн. Товариство вважає, що надана iнформацiя є вичерпною. |
|